اجتماعی

اپلیکیشن بانک سپه به حالت عادی بازگشته است

سرویس‌های اصلی بانک سپه از طریق اپ جدید این بانک قابل دریافت و استفاده شد. اپلیکیشن جدید بانک سپه از یازدهم تیرماه در کافه‌بازار و مایکت منتشر شده و تا کنون بیش از ۳ میلیون کاربر آن را نصب کرده‌اند.

به گزارش توانانیوز ، آخرین برررسی‌های پیوست نشان داد با گذشت نزدیک به تقریبا ۵۰ روز از حمله سایبری به زیرساخت‌های این بانک، امروز بیست‌و یکم مردادماه بیش از ۳ میلیون کاربر از طریق درگاه‌های مختلف شامل موبایل بانک و اینترنت بانک در حال دریافت سرویس از اپ جدید هستند. با توجه به اینکه کاربران ظرف یک ماه گذشته ثبت‌نام کرده‌اند، همگی کاربر فعال محسوب می‌شوند.

طبق بررسی پیوست فرایند تعریف مشتری، ثبت‌نام و فراموشی رمز، از روز اول انتشار اپلیکیشن جدید امکان‌پذیر بوده و امکان تغییر رمز کارت از درگاه‌های موبایل و اینترنت بانک از همان روز یازدهم تیر در دسترس کاربران قرار گرفته و کاربران از همان ابتدا با مراجعه به اپلیکیشن می‌توانستند رمز کارت خود را که پیش از این پیامک شده بود، تغییر دهند.

سرویس‌های انتقال وجه داخلی، کارت به کارت، ساتنا، پایا، ارسال رمز پویای خرید اینترنتی نیز از ابتدا روی اپلیکیشن قرار داشته و در دسترس کاربران قرار گرفته است. سرویس‌هایی مثل تسهیلات و چک در یکی دو هفته اول پس از انتشار اپ با توجه به اینکه داده‌های گذشته هنوز تکمیل نشده بودند، عملیاتی نشده بود اما از هفدهم تیر سرویس‌های چک راه‌اندازی شده و از اواخر تیر سرویس‌های تسهیلات در دسترس قرار گرفته است و امکان پرداخت اقساط از سوم مرداد از بستر موبایل‌بانک و اینترنت بانک فراهم شده است.

داده‌های تسهیلات بانک سپه در حال تکمیل است

البته هنوز داده‌های مربوط به تسهیلات گذشته و قبل از حمله سایبری در حال تکمیل است و کل پرونده‌های مرتبط با تسهیلات هنوز در سیستم فعال نشده است. در نتیجه هنوز امکان دریافت قسط کاربران همچنان حتی از داخل شعبه هم امکان‌پذیر نیست. اما امکان ارائه تسهیلات جدید توسط شعب از حدود نیمه تیرماه فراهم شد و در خصوص تسهیلات جدید مشکلی از جنس مشاهده پرونده و دریافت اقساط از طریق کانال‌های غیرحضوری وجود ندارد.

بعد از راه‌اندازی سرویس‌های انتقال وجه مثل پایا و ساتنا، از ۱۶ تیرماه سرویس انتقال وجه پل در دسترس قرار گرفت و چند روز بعد امکان پرداخت قبض و خرید و شارژ سایر سرویس‌های ارزش افزوده مثل پرداخت خدمات خودرو، پرداخت خلافی و عوارض آزادراهی راه‌اندازی شدند. بخشی از انتقال وجه که توسط پرداخت‌سازها (مانند آپ) انجام می‌شود، فعلا امکان‌پذیر نیست و انتقال وجه صرفا از طریق اپلیکیشن خود بانک سپه انجام می‌شود.

سرویس‌های مرتبط با وکالتی کردن حساب برای ثبت نام در قرعه‌کشی‌ها، از اولین قرعه کشی تیرماه که برای ایران‌خودرو بود باز شده است و امکان ثبت نام از طریق موبایل اپلیکیشن و اینترنت‌بانک وجود دارد. بعد از آن طرح وکالتی خودروهای وارداتی و اخیرا سایپا هم اجرا شد که امکان ثبت‌نام آنها هم از طریق اپلیکیشن‌های بانک فراهم است.

گردش صورتحساب سپرده‌ها مرتبط با قبل از حمله سایبری همچنان کامل نشده و در حال تکمیل داده است که به زودی از طریق شعب و کانال‌های غیرحضوری در دسترس قرار می‌گیرد.

در خصوص خودپردازها، اکنون تقریبا ۹۰ درصد از خودپردازهای بانک سپه فعال هستند و تعداد باقی‌مانده با توجه به اینکه سخت‌افزار قدیمی دارند، درحال به‌روزرسانی سخت‌افزاری بوده و تا نیمه شهریورماه به تدریج با ارتقای زیرساخت به مدار سرویس‌دهی بازخواهند گشت. از ابتدای مردادماه، کش‌لس‌ها یا پایانه‌های غیرنقدی بانک هم به مدار فعالیت بازگشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا