ارتباطات و فناوری اطلاعات

کاهش ۵۰ درصدی فروش اینترنتی به دلیل اختلال و کندی اینترنت کشور

به‌دلیل کندی اینترنت و اختلال در توزیع پهنای باند در مردادماه ۱۴۰۱ فروشگاه‌های فعال اینستاگرامی تا ۳۵ درصد از بازدید و تا ۵۰ درصد از فروش خود از طریق اینستاگرام را از دست داده‌اند.
این در حالی است که 400 هزار فروشگاه ایسنتاگرامی فعال در کشور داریم که از طریق همین شبکه‌های اجتماعی معیشت خود را تامین می‌کنند.

به گزارش توانا، چندی قبل، روابط عمومی پادرو اولین پلتفرم فروشگاه‌ساز اینستاگرامی با بیش از 36هزار فروشگاه ثبت شده اعلام کرد که از اوایل مردادماه 1401 به طور محسوسی میزان بازدید و فروش فروشگاه‌های اینستاگرامی فعال در این پلتفرم دچار کاهش شده است.

پشوتن پورپزشک مدیرعامل این استارتاپ می‌گوید: « علی‌رغم رشد ۲۵ درصدی تعداد فروشندگان فعال در پلتفرم پادروشاپ، مجموع فروش انجام شده توسط فروشندگان این پلتفرم در مرداد ماه تنها ۱۰ درصد رشد داشته است. این در حالی است که  با بررسی تک به تک ۱۰ فروشگاه برتر در تیرماه و مقایسه بازدید همان فروشگاه‌ها در مردادماه، بازدید آن‌ها تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.»  به گفته او این کاهش علی‌رغم افزایش فعالیت‌های بازاریابی این فروشگاه‌ها از ابتدای مرداد هم‌زمان با شروع اختلالات اینترنت بوده است و به نظر می‌رسد این افت همچنان ادامه داشته باشد.

در همین زمینه یکی از کاربران در توییتر نوشته: «بنده به عنوان شخصی که در اینستاگرام فعالیت دارم به جرات می‌گویم درآمدم نصف شده به علت اختلالات در اینستاگرام، من تنها نیستم بلکه صدها نفر از همکارام هم همین اتفاق برایشان افتاده»

یکی دیگر از کاربران هم از پایین آمدن میزان بازدید پست‌ها و استوری‌ها و کاهش آن به یک ششم گفته است: « حجم بازدید پست‌ها از شش تا هفت هزارتا به هزار رسیده است!»

در دو سال گذشته کسب‌وکارهای اینستاگرامی و سهم بالای آنها در بازار فروش آنلاین ایران بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. براساس آمار پیش‌بینی می‌شود که تجارت اجتماعی در دنیا تا سال ۲۰۲۵ بیش از نیمی از سهم فروش آنلاین را به خود اختصاص خواهد داد. به غیر از اینستاگرام برخی شبکه‌های مشابه دیگر مانند تیک‌تاک، تلگرام و موارد مشابه به عنوان یک کانال فروش جدید و کارآمد برای کسب‌وکارهای کوچک در دنیا مطرح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا