بین الملل

آتش‌بس غزه ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت ممکن است

وزیر خارجه قطر تاکید کرد که کشورش به تلاش‌های میانجیگرانه خود برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه ادامه می‌دهد.

به گزارش توانا نیوز، «محمد بن‌عبدالرحمان آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر روز یکشنبه تاکید کرد: «قطر به همراه مصر و آمریکا از هیچ تلاشی برای میانجیگری میان اسرائیل و جنبش حماس فروگذار نمی‌کند.»

براساس گزارش وبگاه «صدی البلد» وزیر خارجه قطر تاکید کرد که کشورش به تلاش‌های میانجیگرانه خود برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه ادامه می‌دهد.

در حالی که مذاکره‌کنندگان بین‌المللی برای دستیابی به توافقی قطعی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در ۱۰ مارس تلاش می‌کنند، مذاکرات با میانجی‌های مصری و قطری امروز یکشنبه با هیأت حماس انجام می‌شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا اواخر روز شنبه مدعی شد که تل‌آویو پیشنهاد آتش‌بس شش هفته‌ای در غزه و آزادی اسیران آسیب‌پذیر را «کم و بیش» پذیرفته و اکنون همه منتظر پاسخ حماس هستند.

در حالی که مذاکره کنندگان بین المللی برای دستیابی به توافقی قطعی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در ۱۰ مارس تلاش می‌کنند، مذاکرات با میانجی‌های مصری و قطری روز یکشنبه با هیئت حماس انجام می‌شود.

یک منبع مصری گفت: «هیئتی از جنبش حماس، از جمله خلیل الحیه، معاون رئیس جنبش حماس در غزه و زاهر جبارین، برای ارائه پاسخ نهایی جنبش مذکور به چارچوب پاریس ۲ وارد قاهره خواهند شد. همزمان یک هیئت امنیتی اسرائیل در قاهره خواهد بود که نیتزان آلون مسؤول پرونده اسیران در ارتش اشغالگر برای بررسی محتوای پاسخ فلسطین در مذاکرات شرکت خواهد کرد.»

این منبع مصری توضیح داد: «هیئت اسرائیلی که به قاهره می‌آید، پس از اطمینان از اینکه پاسخ مقاومت حداقل‌های تعیین‌شده توسط دولت اسرائیل را برآورده می‌کند، صلاحیت مذاکره را خواهد داشت.»/ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا