عمومی

نسل کشی تا کی؟

چه زمانی آتش بی‌رحم‌جنگ در غزه خاموش می‌شود ؟

به گزارش توانانیوز، جنگ نسل کشی در غزه توسط رژیم صهیونیستی در باریکه غزه ثابت کرده است که کشورهای غربی و آمریکا امروزه به هیچ معاهده بین‌المللی پایبند نیستند و با توجه به انفعال مجامع بین‌المللی در قبال جنایت رژیم صهیونسیتی دیگر نمیتوانند دم از حقوق بشر و حمایت از آن بزنند همچنان که میانجیگری کشورهای مختلف در ایجاد صلح و آتش بس با کارشکنی و مخالفت رژیم صهیونسیتی روبرو شده و در غزه همچنان جنایت علیه بشریت و نسل کشی ادامه دارد. حدود ۵ ماه از جنگ غزه می‌گذرد و در این مدت صهیونیست‌ها بیش از ۳۱ هزار فلسطینی که بیشتر آن ها زن و کودک بودند را قتل عام کرده اند و به قدری دامنه این جنایت وسیع است که دیگر در مفاهیم و اصطلاحات مندرج در اساسنامه دیوان بین المللی و جنایات جنگی و نسل کشی و کودک کشی نمی‌گنجد و باید مفهوم جدیدی را در قبال این فجایع به کار برد .

در این گستره جوامع و قدرتهای بین المللی نه تنها چشم خود را بسته اند بلکه به حمایت‌های تسلیحاتی و مالی خود از این رژیم ادامه می‌دهند. بعد از تصویب قطعنامه سازمان ملل مبنی بر آتش بس در غزه درخواست‌های بین المللی نیز در این رابطه بیشتر شد اما تا کنون به دلیل زیاده خواهی رژیم صهیونسیتی به سرانجام نرسیده است.

مذاکرات حماس و رژیم صهیونسیتی برای آتش بس

بعد از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که به تصویب رسید تعدادی از کشورهای عربی به عنوان میانجیگر برای آتش بس مذاکراتی را با حماس و رژیم صهیونسیتی داشتند که هر بار با مخالفت رژیم صهیونسیتی به نتیجه نرسیده و طبق اطلاعات مندرج در صورتجلسه های منتشر شده طرح صلح شامل مبادله اسرای دو طرف و عقب نشینی کامل اسرائیل از نوار غزه و تعیین زمان برای برسمیت شناختن و تشکیل کشور فلسطین است که این طرح ارتباط نزدیک و مستقیمی با تلاش مصر و قطر و امارات و عربستان دارد. شرکت کنندگان در طرح صلح و آتش بس در حالی برای رسیدن به توافق تلاش می کنند که نگرانی جدی درباره خروج از مسیر به دلیل حمله قریب الوقوع اسراییل به رفح افزایش یافته است مخصوصاً آنکه برخی افراطیون در اسرائیل هنوز هم هر گونه طرحی را برای تشکیل کشور فلسطین را رد می کنند.

جریان افراطی در کابینه اسرائیل

افراطیون در کابینه اسرائیل را «واتبامار بن گویر» وزیر امنیت رژیم صهیونسیتی رهبری می کند که همواره موضع خود بر عدم تشکیل کشور فلسطین را تکرار و در این رابطه می‌گوید جهان می خواهد به فلسطینی ها یک کشور بدهد که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها قاطعانه و با صراحت کامل راه‌‌حل تشکیل دو کشور را رد کرده و به ادامه حمله نظامی به نوار غزه تاکید کرده است.

کشیده شدن جنگ غزه به دریای سرخ و مناطق دیگر خاورمیانه

جنگ غزه به جبهه های دیگری مانند دریای سرخ و لبنان کشیده شده است و حتی این امکان نیز وجود دارد که مناطق وسیعتری از کشورهای عربی و اسلامی نیز درگیر این جنگ شوند. ملت فلسطین نیز علاقه ای برای شنیدن برنامه های بدون پشتوانه و بدون ضمانت اجرایی ندارند و تنها خواسته ی این ملت توقف جنگ و خونریزی توسط ارتش رژیم صهیونیستی و خروج از وضعیت بحرانی قحطی و گرسنگی می باشند.

از طرفی نتانیاهو نیز می داند که پذیرفتن شرایط حماس مبنی بر تبادل اسرا، پایان جنگ در غزه و بقای حماس به معنای پایان عمر سیاسی و حتی میتوان گفت به منزله پایان حیات کابینه رژیم صهیونیستی می باشد، از اینرو این رژیم و به طور خاص نتانیاهو به دنبال اعمال فشار از ناحیه خود و بر اساس راهبرد مشخصشان هستند. مقر اصلی امداد رسانی سازمان ملل در غزه نوشته است : فلسطینیان در مصیبتی بی پایان و عمیق در جهنم روی زمین خواهان امنیت هستند.
جنگ تنوره ای بی رحم است، که بشریت را در عذابی هولناک رها می کند اما گرمای این تنوره می تواند باعث تغییر و تحولاتی شود.

نویسنده: مریم حسین‌زاده

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا