بین الملل

دوئل رژیم صهیونیستی و حماس بر سر توافق آتش‌بس

دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد: «اسرائیل انتظار دارد که میانجی‌گران در مورد حماس اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را برای پیشبرد مذاکرات به سوی دستیابی به توافق انجام دهند. دولت اسرائیل همچنان به تمام تلاش‌های لازم برای آزادی اسیران نزد حماس ادامه می‌دهد.»

به گزارش توانانیوز، دفتر نخست وزیری این رژیم افزود که در چارچوب مذاکرات و با میانجیگری سودمند مصر، میانجی‌ها پیش‌نویس پیشنهاد جدیدی را برای ارائه به جنبش حماس تهیه کردند.

این دفتر در پیامی که در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» منتشر کرد، بدون اشاره به سنگ اندازی‌های این رژیم ادامه داد: «اسرائیل انتظار دارد که میانجی‌گران در مورد حماس اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را برای پیشبرد مذاکرات به سوی دستیابی به توافق انجام دهند. دولت اسرائیل همچنان به تمام تلاش‌های لازم برای آزادی اسیران نزد حماس ادامه می‌دهد.»

محمود مرداوی، رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز روز سه‌شنبه تاکید کرد که اشغالگران درباره «پرونده‌های اساسی» فریبکاری می‌کنند و جنبش او هیچ پیشنهاد جدیدی در چارچوب مذاکرات آتش‌بس از میانجی‌ها دریافت نکرده است.

رداوی در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که «اشغالگران خواهان معامله تبادل اسرا هستند، اما نمی‌خواهند درباره مواضع اساسی مربوط به بازگشت آوارگان، عقب نشینی کامل از نوار غزه، رهایی آرام از کشتار و بمباران و آغاز بازسازی موسسات، خیابان‌ها و بیمارستان‌ها که منجر به معامله شرافتمندانه تبادل اسیران می‌شود، مذاکره کنند»

نمایندگان خانواده‌های اسیران صهیونیست تایید کردند که به او اعتماد ندارند و معتقدند که تشدید مبارزه با او تنها راه تاثیرگذاری بر دولت برای پیشبرد مذاکرات است./دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا