بین الملل

مسلح شدن معلمان در ۲۶ ایالت آمریکا

ایالت‌های مختلف آمریکا در مواجهه با بحران فزاینده تیراندازی در مدارس، اقدام به مسلح کردن معلمان و کارکنان مدارس کرده‌اند؛ اقدامی که به باور منتقدان، حفاظت از اسلحه و نه دانش‌آموزان محسوب می‌شود.
به گزارش توانانیوز،  رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند قانونگذاران ایالت تنسی لایحه‌ای را برای مسلح کردن معلمان و کارکنان مدارس این ایالت تصویب کردند.

ایالت تنسی تنها ایالت آمریکا نیست که در آن به معلمان و کارکنان مدارس اجازه حمل اسلحه در مدرسه داده شده است؛ ۲۶ ایالت از مجموع ۵۱ ایالت و منطقه آمریکا قانون مشابهی را تصویب کرده‌اند.

چرا تنسی قانون حمل سلاح از سوی معلمان را در مدارس تصویب کرد؟

قانونگذاران ایالت تنسی آمریکا لایحه‌ای را تصویب کردند که به معلمان و کارکنان مدارس این ایالت اجازه می‌دهد اسلحه‌های خود را در مدرسه حمل کنند.

این لایحه با ۶۸ رای موافق در مقابل ۲۸ رای مخالف در مجلس نمایندگان تنسی با اکثریت جمهوریخواه تصویب شد؛ سنای تنسی اوایل ماه جاری میلادی این لایحه را تصویب کرده بود.

یک نماینده دموکرات مجلس نمایندگان ایالت تنسی گفت: امروز روزی وحشتناک برای بچه‌ها، معلمان و جامعه ما است؛ به جای محافظت از بچه‌ها، آن‌ها دوباره از سلاح محافظت کردند.

تنسی از زمان وقوع تیراندازی سال گذشته در مدرسه‌ای در شهر نشویل این ایالت که به کشته شدن سه کودک و سه نفر از کارکنان بزرگسال مدرسه منجر شد، شاهد بحث‌های جدی درباره قوانین مربوط به اسلحه بوده است.

چند ایالت آمریکا مسلح شدن معلمان را قانونی کردند؟

افزایش شمار خشونت‌های مسلحانه در مدارس آمریکا سبب بروز بحث‌های جدی درباره قانون حمل اسلحه شده است.

جمهوری‌خواهان و دیگر محافظه‌کاران آمریکایی در واکنش به تیراندازی‌های متعدد در مدارس ایالت‌های مختلف آمریکا در ۲۵ سال گذشته، استدلال می‌کنند که معلمان مسلح می‌توانند از تیراندازی‌های احتمالی در مدارس جلوگیری کنند؛ آن‌ها با همین استدلال از قانون مسلح شدن معلم‌ها و کارکنان مدارس حمایت می‌کنند.

مخالفان این استدلال نیز می‌گویند که مسلح شدن معلمان احتمال بروز و وقوع تیراندازی‌های تصادفی در این مراکز را افزایش می‌دهد.

براساس اعلام موسسه حقوقی گیفوردز به‌عنوان گروه فعال در زمینه امنیت سلاح، حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا به معلمان و دیگر کارکنان مدارس اجازه می‌دهند که در محوطه این مراکز سلاح گرم حمل کنند./میزان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا