بین الملل

موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی

ازمبان 8 موشک سامانه های پدافندی آمریکا که از دریا و با هدف مقابله با موشک‌های بالستیک ایرانی شلیک شدند، تنها 2 مورد توانستند موفق عمل کرده و به موشک های ایرانی اصابت کنند.

به گزارش توانانیوز  روزنامه اسراییلی ” جروزالم پست” از ناکامی سامانه های پدافندی ارتش آمریکا مستقر در منطقه در رهگیری موشک های بالستیک ایرانی در جریان عملیات تنبیهی وعده صادق در شامگاه 25 و بامداد 26 فروردین 1403 خبر داده است.

بر اساس گزارش این روزنامه اسرائیلی به نقل از رادیو ارتش اسرائیل، در شب عملیات وعده صادق از میان 8 موشک سامانه های پدافندی آمریکا که از دریا و با هدف مقابله با موشک‌های بالستیک ایرانی شلیک شدند، تنها 2 مورد توانستند موفق عمل کرده و به موشک های ایرانی اصابت کنند.

جروزالم پست بر این اساس، از موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکایی در رهگیری و انهدام موشک های بالستیک ایرانی خبر  داد

این در حالی است که منابع و مقامات اسرائیلی ساعاتی پس از اتمام عملیات وعده صادق مدعی شده بودند که با موفقیت توانسته اند 99 درصد از پرتابه های ایران را رهگیری و منهدم کنند.

اما پس از انتشار تصاویر ویدئویی و ماهواره ای طی روزهای بعد از عملیات وعده صادق، برخی منابع رسانه ای اسرائیل از جمله روزنامه “معاریو” گزارش دادند که اسرائیل و متحدان غربی و عربی آن موفق به رهگیری و انهدام 84 درصد از پرتابه های ایرانی شده اند.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نیز در گزارشی با استناد به تصاویر ماهواره ای از اصابت دستکم 9 موشک بالستیک ایرانی به اهدافی نظامی در عمق اسرائیل خبر داد.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مسئول طراحی و اجرای عملیات وعده صادق بوده، اعلام کرده در حمله تنبیهی به اسرائیل، از موشک های قدیمی خود استفاده کرده و از زرادخانه های جدید خود استفاده نکرده است/عصر ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا