بین الملل

نروژ، ایرلند و اسپانیا دولت فلسطین را به رسمیت شناختند

کمتر از 2 روز پس از هشدار صدور حکم بازداشت دیوان بین المللی کیفری برای نتانیاهو، حالا 3 کشور اروپایی رسما اعلام کردند که کشور فلسطین را به رسمیت می شناسند.

به گزارش توانانیوز، 3 دولت اروپایی نروژ، ایرلند و اسپانیا روز چهارشنبه (امروز) اعلام کردند که کشور فلسطین را به رسمیت می شناسند.

به گزارش عصرایران، 2 روز پس از اعلام درخواست دادستان دیوان بین المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت -نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل –به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه، 3 کشور اروپایی در اقدامی تاریخی که با محکومیت اسرائیل و خوشحالی فلسطینی ها مواجه شد، کشور فلسطین را به رسمیت شناختند.

در واکنش به این اقدام، رژیم اسرائیل فورا دستور بازگرداندن سفیران خود از نروژ و ایرلند را صادر کرد و ظاهرا آماده انجام همین کار با سفیر خود در اسپانیا است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نروژ نخستین کشوری بود که اعلام کرد کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد. “اسپن بارت اید” وزیر امور خارجه نروژ روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که به رسمیت شناختن رسمی کشور مستقل فلسطین توسط سه کشور از 28 ماه می (یک هفته دیگر) اجرایی خواهد شد.عصر ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا