سیاسیاجتماعی

جان تازه در شریان‌های مترو تهران با پی گیری رئیس‌جمهور شهید

آیت الله رئیسی در گره گشایی از مشکلات پایتخت نگاه ویژه ای داشت؛ در این سه سال، اقدامات بنیادینی را در عرصه مدیریت شهری رقم زد که قطعا نه تنها تا سالیان سال خیرات و برکات تصمیمات ایشان در تهران و سایر کلانشهرها ماندگار است؛ بلکه موجب تغییر ریلی در حوزه مدیریت شهری شد که مدیران شهری سالها خواب آن را می‌دیدند.

به گزارش توانانیوز،، آیت‌الله شهید رئیسی با کلید واژه‌ خدمت، حمایت از محرومان و عدالت‌خواهی، دولت سیزدهم را تشکیل داد و در راه خدمت نیز به مقام والای شهادت نایل شد. دولت سیزدهم در شرایطی در سال ۱۴۰۰ روی کار آمد که شهر تهران از نظر ارائه خدمات به شهروندان و میزان آسیب‌های اجتماعی ایام پر چالشی را از سر می‌گذراند.

اتوبوس‌های تهران نه تنها در دوره قبلی مدیریت شهری افزایش نیافته بود؛ بلکه تعداد اتوبوس‌های فعال در ابرشهر تهران هم به عنوان پایتخت جهان اسلام به کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه می‌رسید و با اینکه عمده شهروندان به دلیل شرایط کرونایی به جای استفاده از حمل و نقل عمومی از خودروی شخصی استفاده می‌کردند اما با این حال داد انتقاد اتوبوس سوارها از میزان معطلی در ایستگاه بلند شده بود؛ اما واقعیت این بود که تهران اتوبوس بیشتری نداشت.

مترو نیز اوضاع خوبی نداشت و کمبود واگن سبب شده بود تا مسافران مترو دقایق زیادی را در ایستگاه مترو معطل بمانند و تازه اگر واگنی خالی بود سوار شوند و به مقصد خود برسند. مدیران شهری هم به واسطه شیوع کرونا و اثرات آن توانی برای جبران عقب ماندگی ها نداشتند و رایزنی های مختلف شان با دولت و مسئولان دولتی نیز راه به جایی نبرد و حتی مدیران پیشین دست به قلم شده و در نامه به شخص رییس جمهور وقت خواهان کمک دولت به مترو شدند. کمکی که هیچ گاه مشخص نشد که انجام شد یا خیر؟!

در حالی مدیران دوره‌های قبل دولتی دست رد به خواهش نمایندگان شهری چند میلیونی زدند که نظرسنجی ها نشان می داد که کاهش آلودگی هوا و رفع ترافیک دو درخواست اول شهروندان تهرانی از مدیران است،‌ دو درخواستی که لازمه پاسخگویی به آنها توسعه حمل و نقل عمومی بود،‌ توسعه‌ای که بدون کمک دولت ابتر می‌ماند.

شکستن طلسم ۱۸ ساله متروی پرند

با روی کار آمدن دولت سیزدهم به ریاست آیت الله رئیسی،‌ ایشان توجه ویژه‌ای به تهران داشت؛ بگونه ای که در مراسم افتتاح چند ایستگاه مترو و آغاز حفر مکانیزه خط ده مترو و افتتاح متروی پرند شخصا حضور داشت و در این مراسم ها به موضوع توسعه حمل و نقل در تهران تاکید ویژه‌ای داشت و حتی در بازدیدی از خط متروی پرند دستور پیگیری و سرعت در افتتاح این خط را صادر کردند که بلافاصله پس از سال‌ها این خط با دستور رئیس جمهور به افتتاح رسید و دغدغه و انتظار ۱۸ ساله مردم پرند به تحقق پیوست.

شهید آیت الله رئیسی در مراسم افتتاح ایستگاه متروی پرند از همه مسئولان و دست‌اندرکارانی که با تلاش برای اجرای این وعده، جلوه‌ای از صادق‌الوعد بودن دولت را به نمایش گذاشته و باعث خرسندی و ارتقای امید مردم شدند، قدردانی کردند، اما جای این سوال نیز وجود دارد که آیا طرح‌ها و پروژه‌ها با تلاش جهادی و با روحیه بسیجی نمی‌توانست زودتر به سرانجام برسد و حالا با یک همت و توجه شهید جمهور این امر محقق شد؟

شهید رئیسی حمایت از شهرداری تهران برای اجرای طرح های بهبود وضعیت زندگی در تهران را سرعت داد؛ بگونه‌ای که با حمایت ویژه قرارداد خرید ۶۳۰ واگن مترو که حدود ۵ سال در محاق بود را به جریان انداخت و سعی کرد تا با هماهنگی با بانک مرکزی راهی برای توسعه حمل و نقل برقی در تهران ایجاد کند که همه این اقدامات به ثمر نشست و در حالی درخت خدماتش در حوزه مدیریت شهری به زودی به بار نشسته و میوه خواهد داد که رئیس جمهور شهید نمی تواند ثمره خدماتش را ببیند/ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا