سیاسی

لغو روادید برای کشورهای عضو شانگهای

معاون گردشگری کشور اعلام کرد: در حال حاضر ایران روادید برای ۶۴ درصد از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای را لغو کرده است.به گزارش شبکه شرق، معاون گردشگری کشور به اعضای سازمان همکاری های شانگهای پیشنهاد اعطای ویزای گروهی برای کشورهای عضو این سازمان و راه‌اندازی شبکه‌ای برای مجریان تور حوزه کشورهای SCO را داد.

به گزارش توانانیوز، رؤسای گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در قزاقستان برگزار و اعضا به احترام شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهان ایستادند و یک دقیقه سکوت کردند.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری ایران که به‌صورت برخط در این نشست به سخنرانی پرداخت خطاب به یرمک مارژیکپایف وزیر گردشگری و ورزش جمهوری قزاقستان، ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری‌های شانگهای، اعضا و نماینده‌های دولت‌های عضو، گفت: همانطور که اطلاع دارید، مردم ایران عزادار رئیس جمهوری عزیز و وزیر امور خارجه و هیئت همراهشان هستند. با توجه به این مسئله، به نظرم ضروری آمد از همدردی دولت‌های عضو با دولت و مردم ایران قدردانی کنم.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری شهید ایران توجه ویژه‌ای به تقویت همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، از جمله سازمان همکاری‌های شانگهای داشت، اهمیت صلح و دوستی در تمام دنیا، در منطقه و بین دولت‌های عضو را مهم برشمرد.

شالبافیان با بیان اینکه یکی از ابتکارات وی برای توسعه گردشگری و ارتباط بین کشورها لغو روادید بود، افزود: در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت دنیا می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به ایران سفر کنند. این جلسه می‌تواند فرصتی طلایی در اختیار ما قرار دهد تا پتانسیل بالای گردشگری موجود در کشورهای عضو SCO را به نمایش بگذاریم./شرق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا