عمومی

درگیری معترضان و پلیس مقابل وزارت خارجه ارمنستان

معترضان در ارمنستان امروز مقابل ساختمان وزارت امور خارجه این کشور تجمع کردند که به دلیل تلاش برای ورود به ساختمان با پلیس درگیر شدند.

به گزارش توانانیوز، پلیس ضد شورش ارمنستان امروز جمعه با معترضانی که مقابل ساختمان وزارت خارجه این کشور در مرکز ایروان تجمع کرده و خواستار دیدار با آرارت میرزویان وزیر خارجه بودند، درگیر شد.

اسقف اعظم باگرات گالستانیان در این تجمع خطاب به وزیر خارجه و کشور ارمنستان گفت «برای همه چیز پاسخگو خواهید شد». پیش از درگیری، نمایندگان مخالف دولت در حال گفت‌وگو با رئیس پلیس برای ورود به ساختمان و مجبور کردن میرزویان به خروج از آن بودند.

دو روز پیش هم معترضان در ارمنستان با درخواست استعفای پاشینیان، نخست‌وزیر این کشور به سمت ساختمان وزارت کشور حرکت کردند.اعتراضات ضد دولتی از آوریل هر هفته در ایروان تحت هدایت گالستانیان برگزار شده است.

این تجمعات در مخالفت با طرح پاشینیان برای واگذاری چهار روستای متروکه به رقیب دیرینه ارمنستان، جمهوری آذربایجان، آغاز شد. این روستاها تحویل داده شده اما اعتراضات همچنان ادامه دارد و به فراخوان گسترده‌تر علیه پاشینیان که ارمنستانی‌ها او را مسئول شکست‌ها در مقابل باکو می‌دانند، تبدیل شده است/نورنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا