عمومی

نتانیاهو به امید پیروزی ترامپ، جنگ را ادامه می دهد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت نتانیاهو به‌دنبال این است که جنگ در غزه را تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ادامه دهد به این امید که با پیروزی ترامپ در این انتخابات او بیاید و کار را به نفع رژیم صهیونیستی تمام کند.

 به گزارش  توانا نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی در روز سه‌شنبه به کشته‌شدن بیش از ۳۰ نظامی خود طی ۲۴ ساعت در غزه اعتراف کرد و آن را روزی وحشتناک خواند.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه  در این ارتباط اعلام کرد ۲۴ افسر و سرباز از نیروهای ذخیره در اردوگاه «المغازی» در مرکز غزه کشته اند.

او گفت رزمندگان فلسطینی ساختمان‌هایی را که سربازان در آن مستقر بودند با راکت بمباران کردند که منجر به فروریختن آن‌ها شد و ۲۴ نظامی اشغالگر در نتیجه ریزش ۲ ساختمان در مرکز غزه کشته شدند.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت»  نیز در شرح ماجرایی که روز گذشته اتفاق افتاد، نوشت: اگرچه فعالیت یگان مهندسی تنها ۶۰۰ متر در داخل غزه نفوذ کرده بود، اما یک فرد مسلح بدون شناسایی از دهانه تونل بیرون آمد و با آرپی جی باعث این فاجعه شد.

این رسانه گزارش داد: سرنشینان تانک مرکاوا که در نزدیکی ۲ ساختمان در وسط نوار غزه هدف خمپاره ضدزره قرار گرفتند، ۲ نفر از آن‌ها بلافاصله کشته و ۲ نفر به شدت مجروح شدند.

رسانه‌ها این عملیات را بزرگترین ضربه مقاومت فلسطین به اشغالگران پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر توصیف کرده‌اند.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه همچنین اعلام کرد که ۱۳ نظامی دیگر این رژیم طی ۱۲ ساعت گذشته در درگیری با رزمندگان مقاومت فلسطین در خان یونس در جنوب نوار غزه کشته شدند.

او درباره این درگیری‌ها گفت: نبردها در خان یونس بسیار سخت و دشوار است و جنگ بهای بسیار بسیار سنگینی دارد.

براساس این گزارش، تلفات نظامی صهیونیست ها در شرایطی در حال افزایش است که در ۱۰۹ روز گذشته که از عملیات طوفان الاقصی و همچنین حمله صهیونیست‌ها به غزه می‌گذرد، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نظامی و سیاسی این رژیم نتوانسته در عرصه میدانی جنگ غزه، به دستاورد ملموسی دست پیدا کند و مقامات این رژیم در تلاش هستند که برای عبور از بحرانی که در غزه با ان روبرو شده‌اند، دامنه جنگ در منطقه با انجام عملیات ایذایی از جمله انجام ترورها کور در کشورهایی چون سوریه و لبنان گسترش دهند و از دیگر سو آمریکا را نیز به صورت مستقیم درگیر نبرد با جریان های مقاومت در منطقه کند./ایسنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا