اجتماعیسیاسی

نان افراد بی‌عرضه در دوقطبی‌سازی است

قالیباف:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نان افرادی که ضعیف و در کار بی‌عرضه هستند در دوقطبی‌سازی است و برای موضوعات بی‌خود و حرف‌های بی‌پایه و اساس، انرژی، توان و ظرفیت کشور را هدر می‌دهند.

به گزارش  پایگاه خبری توانا، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ در مراسم جشن ولادت امام جواد (ع) که با حضور جمعی از جوانان فعال فرهنگی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد ماه رجب گفت: اولین نکته‌ای که می‌خواهم هم به خودم و هم به یکایک شما عرض کنم این است که ما انسان‌ها چه جوان باشیم و چه مسن، نیازمندیم که بتوانیم هم خودسازی فردی و هم جامعه‌پردازی به معنای تقوای فردی و تقوای جمعی داشته باشیم به ویژه زمانی که در محیط‌های لغزنده‌ای در حرکت هستیم به این موضوع در بعد مادی، معنوی، دنیوی، اخروی و از نظر ارزش و اعتبار نیازمندیم.

وی ادامه داد: امروز یکی از چالش‌های جامعه همین است که به تقوای جمعی به ویژه در عرصه‌هایی مانند حوزه سیاسی که تمشیت امور و قدرت جامعه در دست مسئولان است نیاز داریم. این قبیله‌گرایی‌ها، خودبینی‌ها و قدرت‌طلبی‌هایی که امروز شاهد آنها هستیم ریشه در این موضوع دارد. تقوای فردی و جمعی یک شرط اساسی و اصلی برای موفقیت و پیشرفت است و از فرصت ماه مبارک رجب و شعبان که مقدمه‌ای برای ورود به ماه رمضان است باید حداکثر استفاده را برای تقویت تقوا ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که باید مشخص شود که چرا تحول اهمیت دارد و برای به دست آوردن آن باید چه کرد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که راهی جز تحول نیست. باید مشخص شود که مسیر این تحول چگونه طی شود.

قالیباف افزود: حضرت آقا فرمودند امام ما امام تحول بود؛ زندگی امام را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم از همان ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که آغاز جریان انقلاب اسلامی است چگونه مسیر تحول را طی کردند و در همان زمان حضرت امام (ره) ریشه مشکلات ما را در رژیم صهیونیستی می‌دانستند.

وی تصریح کرد: همان زمان امام فرمودند رژیم صهیونیستی دست پرورده و حامی آمریکا است، زمانی که حضرت امام این سخن را بیان کردند در ایران، جهان اسلام، جهان تشیع، میان آزادیخواهان و نخبگان جهان چنین حرف و نقلی نبود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در ۳۵ سال ابتدای عمر ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی که قبل از انقلاب اسلامی است می‌بینیم که این رژیم چگونه بر همه جا چمبره زده است، اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی امروز موضوع فلسطین دیگر موضوع مربوط به ایران، جهان تشیع و جهان اسلام نیست بلکه امروز موضوع فلسطین به‌عنوان یک موضوع اسلامی، انسانی و به عنوان موضوعی که جبهه حق و باطل و ظلم و ظالم در مقابل هم ایستاده‌اند، مطرح می‌شود و هر کشور با هر نگاهی که می‌بینیم این اتفاق در آن رخ داده است.

قالیباف با طرح این پرسش که «امام تحول را از کجا شروع کرد؟» بیان کرد: دو عنصر مهم در این تحول وجود داشته است؛ نخست اینکه امام به سنت‌های الهی، خدا و نصرت الهی ایمان و باور داشتند، نکته دوم اینکه امام به خودشان هم ایمان داشتند، محکم بودند و ایستادند. از سوی دیگر امام به مردم هم ایمان داشتند، یعنی باور به خدا و سنت‌های الهی و مردم موجب شد که چنین حرکتی اتفاق افتاد و شکل گرفت.

وی تصریح کرد: من به‌عنوان یک راوی که در آغاز جوانی به جبهه رفتم به شما عرض می‌کنم تا به امروز به هر پدیده سیاسی، اقتصادی و امنیتی که نگاه می‌کنم می‌بینیم که هر جا دو عنصر سنت‌های الهی و حضور مردم به صورت واقعی، عینی و حقیقی نه صوری و نه شکلی شکل گرفته در آن موضوعات به موفقیت رسیدیم و هرجا که به این دو نکته توجه نکرده‌ایم نتوانستیم موفق باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید به مکتب امام که آن را با سه عنصر عقلانیت، معنویت و عدالت می‌شناسیم، وفادار باشیم و گام برداریم و پیش رویم./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا