بین المللسیاسی

امریکا کشتیرانی دریای سرخ را تهدید می کند

به گزارش توانانیوز، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با تاکیید بر اینکه آمریکا اولین و تنها تهدیدکننده امنیت کشتیرانی است از موضع عربستان در خصوص دریای سرخ تمجید کرد. وزارت خارجه یمن اضافه کرد که آمریکا اولین و تنها تهدیدکننده کشتیرانی است و این کشور بود که فضای دریای سرخ را نظامی کرد.

این وزارتخانه تاکیید کرد: به هیچ وجه نمی‌توانیم در برابر تجاوزها به کشورمان سکوت کنیم و این امر بر موضع ما در حمایت از غزه و فلسطین تأثیر نخواهد گذاشت. شبکه المیادین نقل کرد: از موضع شجاعانه عربستان در خصوص مسئله دریای سرخ تمجید می‌کنیم.

حسین العزی بر لزوم حمایت از تحرکات و جنبش‌های مخالف در آمریکا و انگلیس در راستای مخالفت با رویکرد خصمانه آن‌ها علیه منطقه تاکیید کرد. این مقام یمنی همچنین از طرف‌هایی که از اقدامات یمن در دریای سرخ حمایت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

محمد البخیتی، عضو ارشد جنبش انصارلله یمن امروز با اشاره به بیانیه آمریکا و انگلیس مبنی بر اینکه حملات اخیر تنها از سوی این دو کشور انجام شده، آن را نشانه شکست ائتلاف غربی توصیف کرد. وی افزود: اگر آتش جنگ منطق‌ای افروخته شود به معنای پایان حضور آمریکا در منطقه خواهد بود.

منابع خبری بامداد روز دوشنبه اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس بار دیگر به مناطق مختلف یمن حمله کردند. این حمله ساعاتی پس از آن انجام می‌شود که ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، در پیامی بر همکاری و مشارکت با آمریکا در حملات و تجاوز به خاک یمن تاکیید کرده بود. باید بگوییم که آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه، در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارلله یمن را آغاز کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا