بین الملل

اتحادیه اروپا دلایل کشور نبودن اوکراین را از زبان پوتین شنید

مدودف:

دیمیتری مدودف تاکید کرد ولادیمیر پوتین در مصاحبه با خبرنگار آمریکایی شرح دقیقی از دلایل اینکه چرا اوکراین اصلا یک کشور نبوده و در آینده نیز وجود نخواهد داشت ارائه کرد.

به گزارش توانا نیوز، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز جمعه درباره مصاحبه‌ای که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه اخیرا با «تاکر کارلسون»، خبرنگار و مجری جنجالی آمریکایی انجام داد گفت: پوتین در این مصاحبه کاملا به شکلی دقیق و جزئی به غرب توضیح داد که چرا اوکراین اصلا به عنوان یک کشور وجود نداشته و در آینده هم وجود نخواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مصاحبه کارلسون، مجری سابق شبکه «فاکس نیوز»‌ آمریکا و از حامیان دونالد ترامپ با پوتین که بیش از دو ساعت به طول انجامیده و عناوین گسترده‌ای از جنگ در اوکراین گرفته تا حملات خرابکارانه سپتامبر ۲۰۲۲ در خطوط لوله نورد استریم، روابط روسیه-ناتو، هوش مصنوعی و مسائلی دیگر را پوشش داد پنجشنبه شب پخش شد و تاکنون در شبکه اجتماعی ایکس ۵۰ میلیون بازدید خورده است.

دیمیتری مدودف در پستی که در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد، نوشت: «رئیس جمهور روسیه به جامع‌ترین و دقیق‌ترین شکل ممکن به جهان غرب گفت که چرا کشور اوکراین وجود نداشته، ندارد و نخواهد داشت.»

مدودف همچنین از کارلسون به خاطر اینکه در این مصاحبه منطقی بوده و تسلط خودش را حفظ کرد، تحسین کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز در واکنش به این مصاحبه گفت که کرملین درخواست‌های فراوانی برای مصاحبه از سوی رسانه‌های مختلف دریافت می‌کند، اما از آنجا که بیشتر این رسانه‌ها «بی‌طرف» نیستند، با آن‌ها موافقت نمی‌کند.

کارلسون با انتشار ویدیویی از خود در مسکو، دلیل مصاحبه خود با پوتین را چنین اظهار کرد که بیشتر رسانه‌های غربی «به مخاطبان خود دروغ می‌گویند» و عمدتاً بخش‌هایی از وقایع را منتقل نمی‌کنند. به گفته او، از آغاز جنگ اوکراین تا امروز این رسانه‌ها هیچ تلاشی برای گفت‌وگو با پوتین نداشتند، درحالی‌که مصاحبه‌های فراوانی با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او انجام داده‌اند؛ گفت‌وگوهایی که اغلب در قالب «نشست‌های چاپلوسانه» برگزار شده است.

به گفته کارلسون، بیشتر مردم در کشورهای انگلیسی‌زبان از «تحولات تاریخ‌ساز» باخبر نیستند، زیرا «هیچ‌کس حقیقت را به آنان نگفته است. این اشتباه است. آمریکایی‌ها حق دارند همه چیز را درباره جنگی که در آن دخیل هستند بدانند.»/ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا