بین الملل

تشدید حملات رژیم صهیونیستی به شرق رفح

در صد و بیست و ششمین روز از حملات رژیم صهیونیستی، منابع از تشدید حملات این رژیم به رفح که بیش از یک میلیون فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، خبر می‌دهند.

به گزارش توانا نیوز، نیروهای رژیم صهیونیستی طی ساعات اخیر حملات خود به شهر رفح در جنوب نوار غزه را تشدید کرده‌اند. درگیری‌ها نیز در شمال شهر غزه ازسرگرفته شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز به بمباران مناطق مختلف نوار غزه در صد و بیست و ششمین روز جنگ با پشتیبانی تانک‌ها و قایق‌های جنگی ادامه داده و ده‌ها شهید و صدها زخمی برجای گذاشتند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی در محله‌ الرمال و الشیخ عجلین در شهر غزه به وقوع پیوست. نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین شمال شهر غزه را به شدت بمباران کردند.

در مرکز و جنوب شهر غزه نیز تشدید حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی در ساعات بامداد به شهادت ۱۳ تن انجامید.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نیروهای مقاومت به مقابله خود با نیروهای اشغالگر در محورهای مختلف درگیری در نوار غزه به ویژه در غرب شهر غزه ادامه می‌دهند و در آنجا درگیری‌های شدیدی در جریان است.

در همین حال، گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در پایگاه رسمی خود گزارشی را درخصوص راکت یاسین ۱۰۵ منتشر کرد و در آن اعلام نمود که این راکت در سال ۲۰۱۸ وارد خط رسمی تولید شد و در هفتم اکتبر استفاده از این راکت علیه نیروهای اشغالگر آغاز شد.

گردان‌های القسام در گزارش خود تصریح کرد که از زمان آغاز حماسه طوفان الاقصی، بیش از ۱۱۰۸ خودروی اسرائیلی تخریب و منهدم شده است که از جمله آنها ۹۶۲ تانک و ۵۵ نفربر و ۷۴ بولدوزر و سه بیل میکانیکی و ۱۴ جیپ بوده است.

القسام خاطرنشان کرد که یک تانک رژیم صهیونیستی را با راکت یاسین ۱۰۵ در شهر غزه هدف قرار داد و در آنجا با یک نیروهای اسرائیلی درگیر شد و جان برخی از نیروهای این رژیم را گرفته و برخی را زخمی کرد.

نیروهای مجاهد القسام همچنین جان یک تک تیرانداز اسرائیلی را در شهر غزه گرفتند.

همزمان، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که مجاهدان آن توانستند یک نیروی اسرائیلی را که در یکی از آپارتمان‌های مسکونی در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه مستقر شده بود، با موشک هدایت شونده هدف قرار دهد.

گردان‌های القدس تصریح کرد که مجاهدان آن یک خودروی نظامی اسرائیلی را با راکت تاندوم هدف قرار دادند که باعث آتش گرفتن این خودرو شد.

در همین حال، گردان‌های المجاهدین، شاخه نظامی جنبش مجاهدین فلسطین نیز روز پنجشنبه حملات خود به شهرک‌های یهودی نشین و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را تشدید کرد.

گردان‌های المجاهدین از بمباران شهر اشغالی اشدود با چندین موشک s۴۰  و هدف قرار دادن شهرک‌های یهودی نشین کرمیا، یاد مرخای، اورهانیر، کفار سعد، علومیم، بئیری و ناحل عوز در اطراف نوار غزه خبر داد.

این گردان‌ها همچنین مقر تسئلیم و پایگاه صوفا رژیم صهیونیستی در شرق رفح و دو پایگاه کیسوفیم و امیتای در تیپ جنوبی لشکر غزه را با حملات موشکی هدف قرار دادند.

نیروهای گردان‌های المجاهدین وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای رژیم صهیونیستی در مناطق غربی شهر غزه شده‌اند. در جنوب غرب و جنوب شرق این شهر، گردان‌ها دو مقر فرماندهی نفوذ اشغالگر در این شهر را با حملات موشکی هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، گردان‌های مقاومت ملی، شاخه نظامی جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین از درگیری نیروهای مجاهد خود با نیروهای اشغالگر و هدف قرار دادن یک خودروی ارتش رژیم صهیونیستی با راکت R P G در خان یونس خبر داد.

وزارت بهداشت غزه نیز از افزایش آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۲۷۸۴۰ شهید و ۶۷۳۱۷ زخمی از هفتم اکتبر خبر داد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا