بین الملل

هیاهو در مجلس انگلیس بر سر آتش بس در غزه

در حالی که سه حزب بزرگ سیاسی انگلیس به دنبال غلبه بر یکدیگر بر سر رای‌گیری درباره آتش‌بس در غزه بودند، روز چهارشنبه ده‌ها قانون‌گذار به نشانه اعتراض از پارلمان این کشور خارج شدند.

به گزارش توانا نیوز، این هیاهو به دنبال تصمیم رئیس مجلس عوام انگلیس مبنی بر نادیده گرفتن روال کار و اجازه رای‌گیری بود که این به حزب مخالف کارگر کمک کرد تا از شورش گسترده در میان قانونگذاران خود بر سر موضعش در مورد جنگ رژیم صهیونیستی و حماس جلوگیری کند.

قانونگذاران محافظه‌کاران حاکم و حزب اپوزیسیون ملی اسکاتلند (SNP) به نشانه اعتراض صحن مجلس را ترک کردند و برخی تلاش کردند تا گام نادری را برای برگزاری جلسات خصوصی بردارند.

لیندسی هویل، رئیس مجلس عوام انگلیس در نهایت عذرخواهی کرد و گفت تصمیم خود را گرفته است تا به قانونگذاران اجازه دهد تا به طیفی از دیدگاه‌ها رای دهند، زیرا نگران امنیت آنهاست، به‌ویژه اینکه برخی از آنها به دلیل موضع خودشان در مورد این جنگ با تهدید خشونت مواجه شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او گفت: «مایه تاسف است و من بابت این تصمیم عذرخواهی می‌کنم. نمی‌خواستم اینطوری تمام شود.»

حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس که پیش‌بینی می‌شود در انتخابات پارلمانی سال جاری میلادی برنده شود، پس از عملیات ۷ اکتبر حماس که تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه را در پی داشت، درگیر جنگ داخلی بر سر سیاست خود در قبال مناقشه «خاورمیانه» شده است./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا