اجتماعیسیاسیعلم و فناوری

اعتماد اسراییل به هوش مصنوعی

به گزارش توانانیوز، ارتش اسرائیل برای شناسایی بیش از ۳۷هزار هدف در غزه از هوش مصنوعی استفاده کرده است. اسرائیل از نرم‌افزاری به نام لاوندر که به معنی اسطوخودوس است برای پردازش حجم عظیمی از داده‌ها استفاده کرده تا افرادی را که به ظن آن‌ها با حماس یا جهاد اسلامی فلسطین مرتبط است را شناسایی کند. برنامه لاوندر توسط تعدادی از متخصصین نیروی دفاعی اسرائیل (IDF)، طراحی شده و سازندگان این برنامه مدعی هستند که لاوندر با دقت ۹۰درصد می‌تواند افراد را شناسایی کند.

وقتی هوش مصنوعی بازوی کمکی اسرائیل می‌شود:

شش مقام اطلاعاتی اسرائیل، جزئیات استفاده این کشور از هوش مصنوعی را برای یووال آبراهام، خبرنگار نشریه‌ای فاش کردند. یکی از آن‌ها گفت که ابزار هوش مصنوعی شناسایی هدف را در غزه آسان کرده است، او که نخواسته بود نامش فاش شود گفته است که برای شناسایی هر هدف ۲۰ثانیه وقت اختصاص می‌داده است. این مقام اطلاعاتی گفته است که ارزش افزوده خود او در این روند صفر بوده و مانند زدن مهری برای تأیید اهداف شناسایی شده بوده و با استفاده از هوش مصنوعی وقت زیادی را صرفه‌جویی کرده است.

هوش مصنوعیِ قابل اعتماد!

یکی از افسران اطلاعاتی گفته که هوش مصنوعی از انسان‌ها قابل اعتماد‌تر است. این ابزار می‌تواند قبل از حمله اهداف را در دسته‌بندی‌های خاص تعیین و قبل از صدور دستور حمله، تعداد غیرنظامیانی که ممکن است کشته شوند را تحلیل و برآورد کند. این منابع اطلاعاتی فاش کردند که ارتش اسرائیل در هفته‌های نخستین جنگ پس از هفتم اکتبر به طور کامل به نرم‌افزار لاوندر متکی بوده است و افسران ارتش می‌توانستند با دست باز برای هدف قرار دادن افراد به فهرست لاوندر اتکا کنند بی‌آنکه مجبور باشند دلیل انتخاب افراد در این لیست را مجدداً ارزیابی کنند یا داده‌های خام را از نو بررسی کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا