بین الملل

موتور صنعت ریلی کند شد

به گزارش توانانیوز، با به خطر افتادن عملکرد کریدور شمالی، شرکت‌های کشتی‌رانی به کریدور میانی از طریق قزاقستان، دریای خزر و منطقه قفقاز به عنوان جایگزینی برای اروپا روی آورده‌اند.

حمل ریلی جایگزین کشتی‌رانی!

بحران کشتی‌رانی دریای سرخ و تغییر مسیر انبوه کشتی‌های باری در اطراف دماغه امیدنیک که از اواخر دسامبر آغاز شد، ۱۰تا ۲۰ روز به سفرهای دریایی از چین به بنادر اروپایی افزوده است. این تاخیر در حمل‌ونقل باعث شده برخی از شرکت‌ها راه‌آهن را به عنوان یک روش جایگزین درنظر بگیرند ولی صنعت حمل‌و‌نقل ریلی با چالش‌های متعددی روبه‌رو است که مانع از آن می‌شود تا از فرصت‌ها و سهم بازار رو به رشد استفاده کند.

چه چیزی موتور صنعت ریلی را کند کرده است؟!

عوامل مختلفی مانع حمل‌ونقل ریلی برای استفاده از فرصت‌ها شده است؛ شبکه قطار باری سریع چین_ اروپا که پس از آغاز به کار در سال ۲۰۱۳، به پروژه شاخصی تبدیل شد و بیش از ۵۰ شهر چین را به ۲۱۷ شهر در ۲۵ کشور اروپایی متصل می‌کرد و ۵۰هزار نوع محصول را با بیش از ۸۰هزار قطار و ۷/۶ میلیون کانتینر معادل در ۱۰ سال گذشته جابجا کرده، به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ بشدت مختل شده است.

وضعیت نامطلوب در اروپا

در خود اروپا وضعیت برای افزایش حمل‌ونقل ریلی بسیار نامطلوب است. اپراتور سوئیسی BLS cargo درسال ۲۰۲۳ کاهش ۱۰تا۱۵ درصدی را نسبت به سال گذشته گزارش کرد. مسیرهای کلیدی مانند تونل پایه گوتهارد از طریق کوه‌های آلپ به طور همزمان برای ماه‌ها بسته شدند و وضعیت نابسامان و تاخیرهای شبکه ریلی آلمان باعث ناامیدی بزرگی شده است. بیش از نیمی از قطارهای باری در برخی از مسیرها در شمال سوئیس بیش از ۶ساعت عقب‌تر از برنامه حرکت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا