بین المللسیاسی

حفاظت از امنیت کشتی ها بهانه است

به گزارش توانانیوز، مهدی الشماط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، تأکید کرد عملیات ارتش یمن در دریا با هدف توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه تا زمان تحقق این اهداف ادامه خواهد داشت.

الشماط از امنیت کشتی‌رانی می‌گوید:

مهدی الشماط در سخنرانی خود ضمن تبریک عید فطر گفته است که کشتی‌رانی برای همه کشتی‌ها بجز کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و کشتی‌های آمریکا و انگلیس پس از تجاوز به یمن امن است. در پی حمله رژیم صهیونیستی به غزه که ۶ ماه از آن می‌گذرد، ارتش یمن اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه به حملات خود علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد.

حفاظت از امنیت کشتی‌رانی بهانه است!

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتی‌رانی در دریای سرخ و تنگه باب، بارها مواضع جنبش انصارالله یمن را هدف قرار داده‌اند و به دنبال این تجاوز، ارتش یمن مانع از تردد کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ می‌شود.

به نقل از سایت خبری المسیره، الشماط درباره عاقبت تجاوز به یمن هشدار داد و آمریکا و انگلیس را مسئول تبعات این حملات دانست. وی از ایستادگی ملت و مقاومت مردم فلسطین در برابر تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و گفت پیروزی نهایی از آن مردم فلسطین است.

اعلام حمایت یمن از فلسطین:

محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن، بر حمایت کشورش از مسئله فلسطین و پشتیبانی از ملت فلسطین تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره آن تأکید کرد. وی در پیامی به عبدالملک بدرالدین‌الحوثی، رهبر انصارالله یمن، به مناسبت عید فطر تصریح کرد جهان اسلام، عید فطر امسال با چالش‌هایی روبه‌رو است؛ مردم غزه در معرض حملات زیادی قرار دارند و یمن باید از فلسطین حمایت کند.

کوثر خدایاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا