عمومی

اقدامات کانال پاناما برای کاهش چالش‌ها

اداره کانال پاناما اعلام کرد در حال حاضر تصورات و شایعات نادرستی درباره تأثیر خشکسالی بر عملیات ترانزیت کشتی از این کانال ادامه دارد و برای کاهش نگرانی اعلام می‌شود که در حال حاضر روزانه ۲۷ کشتی از کانال ترانزیت شده و کشتی‌ها بر‌اساس رزرو و برنامه‌ریزی به تردد خود از کانال ادامه می‌دهند.
به گزارش توانانیوز، به نقل از گروه بین‌الملل مانا، گزارشی توسط تیم تحریریه سایت safety4sea به رشته تحریر درآمده که این گزارش سعی دارد به ابهامات نقل شده از مقامات و بیانیه‌های صادر شده پاسخ دهد.

در این گزارش آمده است: این کانال تشکیل صف طولانی از کشتی‌ها را در مدخل ورودی کانال یک افسانه توصیف و اعلام کرده تعداد ۵۰ فروند کشتی در انتظار به سر می‌برند که علت آن هم ورود کشتی‌ها زودتر از زمان رزرو و تاریخ تعیین شده است که اکثر آن‌ها برای سوخت‌گیری نیز انتظار می‌کشند.

به گفته «ایلیا اسپینو‌د ماروتا» معاون اداره کانال پاناما شایعاتی مبنی بر اینکه پایانی برای محدودیت‌های حمل‌و‌نقل ناشی از خشکسالی در کانال به چشم نمی‌خورد، عاری از حقیقت است و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بارندگی در اواخر آوریل شروع شده و به مدت چند ماه ادامه خواهد یافت به همین جهت اگر چنین وضعیتی ادامه پیدا کند اداره کانال نسبت به کاهش محدودیت‌ها و آماده کردن شرایط برای سال ۲۰۲۵ میلادی به طور کامل آماده است.

وی ادامه داد: در صورتی‌که نزولات آسمانی کمتر باشد محدودیت‌ها بیشتر از این نخواهد بود، زیرا ما قصد داریم به مرور تعداد ترانزیت کشتی‌ها را به روزانه ۳۶ کشتی برسانیم.

ادامه گزارش حاکی است: متأسفانه اعلام مسیر‌های جایگزین رقابتی بر اقتصاد کانال پاناما تأثیر منفی گذاشته و سعی داریم پروژه‌های بالقوه‌ای را برای رقابت انجام دهیم.

در این ارتباط سرمایه گذاری یکی از کارآمد‌ترین و قابل اعتماد‌ترین شکل رقابت ترانزیت کشتی از کانال است.

براساس اطلاعیه‌های صادره از سوی مدیران کانال پاناما پایین آمدن میزان ذخیرۀ آب در کانال از آن جهت است که اداره کانال پاناما مصرف انسانی آب را در اولویت قرار داد که همین کار باعث کاهش آب دریاچه گاتون کانال پاناما بود، اما  مدیریت کانال با اقدامات سختگیرانه‌ای که در پیش گرفته شده با انعطاف‌پذیری بیشتر فعالیت‌های عملیاتی را برای ترانزیت بیشتر کشتی‌ها را در اولویت حیاتی قرار داده است.

سال گذشته سومین سال خشکی کانال پاناما بود که در ۱۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده، اما مدیریت به خوبی توانست از عهده چالش‌های موجود برآمده و یک سری راه حل‌های کوتاه مدت و بلند مدت را مد نظر قرار داده است.

در پایان گزارش آمده است: به هر حال ترانزیت کشتی از این کانال یک اولویت حیاتی است و ما از جامعه حمل‌و‌نقل دریایی انتظار داریم واقعیت‌ها را بپذیرند و کار ترانزیت کشتی از کانال را ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا