اجتماعیعمومی

لطفاً جیب مردم را نزنید، خانه پیشکش!

به گزارش توانانیوز، حتماً شما هم در مسیرتان بیلبورد‌های شهر پرند یا جاهای دیگر را دیده‌اید؛ فروش امتیاز مسکن ملی!

این روزها شهر پرند و پردیس شلوغ‌تر از همیشه‌اند، اینجا دلالانی دیده می‌شوند که می‌خواهند امتیاز نهضت مسکن ملی را با قیمتی چند برابر بیشتر بفروشند و سودش را در جیب خود بگذارند.

ناترازی مسکن بیشتر و بیشتر می‌شود:

ناترازی عرضه و تقاضای مسکن از سال‌های گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد که این خود دلیلی است برای افزایش نجومی قیمت مسکن. براساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران به ۸۱میلیون و ۴۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

ناترازی عرضه و تقاضا و همچنین افزایش قیمت مسکن باعث شده تا مردم برای خرید خانه به شهرهای اطراف تهران، از جمله پرند و پردیس روی آوردند.

ماجرای مسکن ملی:

مسکن‌های ملی در شهرهای پرند و پردیس که حدودا ۲هزار واحد هستند به مالکان فروخته شده و مالک نیز در حال فروش امتیاز آن است.

واحدهای مسکن ملی بسته به متراژشان بین ۱/۳تا ۳ میلیارد فروخته می‌شوند. در رابطه با واحدهای مسکن ملی، ۲۰۴۳واحد در پردیس و حدود ۳۳۵۰۰ واحد در پرند با پیشرفت متوسط ۲۵ درصدی در حال ساختند.

خرید و فروش این واحدها توسط بنگاه‌های املاک صورت می‌گیرد که مسئولان وزارت راه‌‌ و شهرسازی بر غیرقانونی بودن آن تاکید کرده و هشدارهایی داده‌اند.

برای واحدهای روی خاک هم باید پول بدهید!

در حال حاضر امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن شهر پرند با قیمت‌های ۳۰۰تا ۵۰۰میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. واحدهایی که هنوز بخشی از آن‌ها روی خاک است! این معاملات از طرف مدیرعامل صندوق ملی مسکن غیرقانونی اعلام شده و از نظر وی این نوعی جیب‌بری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا