سیاسیبین الملل
موضوعات داغ

تقابل <وعده صادق>با افسانه شکست ناپذیری گنبد آهنین

رژیم کودک کش و غاصب  صهیونیستی از ابتدای شکل گیری خود جنایات خود علیه بشریت و به خصوص ملت مظلوم فلسطین  را آغاز نمود و این اقدامات وحشیانه و به دور از انسانیت این رژیم  تاکنون ادامه دارد و در این بین دولتهای خائن و ناتوان به بهانه های واهی از این غده سرطانی شوم حمایت کردند و همواره مخالفان این دولت جعلی در سراسر دنیا مورد سرکوب قرار گرفتند که مهمترین آن فلسطینیان مظلوم هستند که همچنان در معرض این اعمال وحشیانه هستند در حالی که همواره و به دلیل زورگویی این رژیم جعلی و کودک کش ، حتی دولتهای آزاده از پاسخی در خور و عادلانه عاجز بودند.

به گزارش توانانیوز، از جمله اقدامات ضد بشری که مخالف صریح ترین و ابتدایی ترین اصول بین المللی بوده و این رژیم اشغالگر آنها را همانند سایر اقدامات خود زیر پا گذاشت و نه تنها از سوی اغلب مدعیان دروغین حقوق بشر محکوم نشد بلکه  مورد حمایت قرار گرفت، حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه است که متعاقب این حمله نظامی ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در ،دمشق مستشاران نظامی ایران که به دعوت رسمی و قانونی دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند به شهادت رسیدند که این حمله نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل بوده است.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

چند دست آورد حمله ایران به اسرائیل

 پاسخ به کنسولگری ایران بود

خشم انباشت شده از سال‌ها عملیات تروریستی پنهان اسرائیل علیه ایران بود

پاسخی به شبهات بسیاری بود که تیم های عملیات روانی علیه ایران در سطح بین المللی به راه انداخته بودند مثلا ایران جرات حمله یا پاسخ به اسرائیل را ندارد

روحیه جبهه مقاومت را به شدت بالا برد و نیروهای عضو این جبهه را در بین سایرین سرافراز کرد

قلب مردم غزه شاد شد و احتمالا مقاوم تر در مقابل اسرائیل ایستادگی می کنند.

اسرائیل را نزد جهانیان تحقیر کرد و بعد از این دیگر خبری از ادعای قدرت دوم نظامی جهان نیست

 از این پس جهان با ایران، با احترام بیشتری سخن خواهد گفت

چین: روزنامه گلوبال تایمز: ایران با اطلاعات راهبردی، با موشک و پهپاد پاسخ داد و اهداف نظامی اصلی در «اسرائیل» را با موفقیت منهدم کرد.

رکوردهای ایران در حمله پهپادی و موشکی  به اسراییل

این حمله بزرگترین حمله پهپادی در جهان تا کنون بوده است

پر حجم ترین حمله موشکی ایران تا کنون

اولین حمله مستقیم به رژیم اشغالگر قدس از1967

بلندترین برد جغرافیایی حمله پهپادی ایران

تعداد استانهای درگبر در این جمله به طور همزمان به ده استان رسید

استفاده از کلاهک بارشی همزمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکتیک مورد استفاده شامل اشباع کردن گنبد آهنین و فلاخن داوود با موج اول صدها پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ بود تا راه را برای ده‌ها موشک بالستیک در موج دوم باز کند.

بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشری که چشم خود را بر جنایات رژیم صهیونیستی بسته بوده اند و حتی با حمایتهایشان به رژیم غاصب صهیونیستی اجازه دادند خطوط قرمز و اصول اساسی حقوق بین الملل را زیر پا گذارد، بعد از این حمله  با شدیدترین لحن به محکوم کردن اقدام نظامی ایران پرداختندکه خود نشان دهنده جانب داری و دروغین بودن ادعاهای حقوق بشری آنان است. چرا که این رژیم سفاک صهیونیستی است که با زیر پا گذاشتن تمام قواعد حقوق بین الملل و نقضهای فاحش حقوق بشری، نوار غزه را به خاک و خون کشیده و با عدم اجرایی کردن قطعنامه شورای امنیت در رابطه با آتش بس و دستور موقت دیوان بین المللی دادگستری، صلح و امنیت بین المللی و منطقه ای را به مخاطره انداخته است.

چین: روزنامه گلوبال تایمز: ایران با اطلاعات راهبردی، با موشک و پهپاد پاسخ داد و اهداف نظامی اصلی در «اسرائیل» را با موفقیت منهدم کرد.

پایان افسانه شکست ناپذیری گنبد آهنین

سال‌ها درباره افسانه شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل صحبت می‌شد و اینکه این رژیم، سامانه دفاع هوایی مانند گنبد آهنین ایجاد کرده است، اما نه تنها ایران، بلکه گروه مقاومت اسلامی فلسطین حماس، حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه، شکست این سامانه را اثبات کرده ‌اند.
دنیا در جریان عملیات موشکی و پهپادی ایران در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، دریافت که سلاح های مدرن ایران یکی از بهترین های دنیاست.
سال‌ها درباره افسانه شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل صحبت می‌شد و اینکه این رژیم، سامانه دفاع هوایی مانند گنبد آهنین ایجاد کرده است، اما نه تنها ایران، بلکه گروه مقاومت اسلامی فلسطین حماس، حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه، شکست این سامانه را اثبات کرده ‌اند.
موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به اهداف تعیین شده در سرزمین‌های اشغالی دست یافتند و این موضوع، گواه دیگری است بر آسیب پذیری پدافند هوایی اسرائیل.

بیانیه حزب الله لبنان در حمایت از عملیات سپاه 

حزب الله به رهبری جمهوری اسلامی ایران و مردم مبارز آن بابت حمله کیفی و بی سابقه ای که دشمن ظالم و متجاوز را هدف قرار داد، برکت و تبریک می گوید. وی تصمیم شجاعانه و خردمندانه برای پاسخ قاطعانه به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را می ستاید.

جمهوری اسلامی با وجود تهدید، ارعاب و فشار، حق طبیعی و قانونی خود را ادا کرده و با شجاعت بی‌نظیر، درایت فراوان و درک بالای اوضاع در سطح کل منطقه و حتی در سطح منطقه و جهان، به وعده صادقانه خود عمل کرده است.

این عملیات با وجود مشارکت ایالات متحده، متحدان بین‌المللی و شرکای منطقه‌ای آن در پاسخ به این حمله خیره‌کننده، به اهداف نظامی دقیقاً تعریف‌شده خود دست یافت، اما اهداف بلندمدت سیاسی و راهبردی این تحول بزرگ به‌طور متوالی ظهور خواهد کرد به مرور زمان مرحله جدیدی را در سطح کل مسئله فلسطین و در سطح درگیری با این دشمن در مسیر پیروزی حتمی ملت عربی و اسلامی ما و ملت مقاومت و مظلوم فلسطین ایجاد خواهد کرد.

رژیم غاصب صهیونیستی  در طول سال‌های طولانی از 1967 به دلیل نبود تقابل جدی دولتی در مقابل خود، صرفاً با گروه‌های مقاومت مردمی که ابزار مقابله‌ای قابل توجهی در اختیار ندارند، مواجهه بوده است. در عین حال این رژیم با برخورداری از امتیازات و ابزارهای غیرقانونی مختلف  تصویری غیرواقعی و اغراق آمیز از قدرت خود ترسیم کرده و با استفاده از توان رسانه‌ای غرب و حمایت مدعیان حقوق بشر ، در افکارعمومی نهادینه شده بود.

جمهوری اسلامی ایران نشان داد که اگر سازمان ملل متحد در کنار استکبار جهانی ایستاده و چشمان خود را به روی واقعیت بسته ، ایران خود به اجرایی کردن بر حق قواعد حقوق بین الملل می پردازد. عملیات پیچیده ترکیبی هوا و فضای سپاه در کنار عملیات‌های دقیق جنگ الکترونیک با وجود مشخص بودن زمان و مکان عملیات، آنچنان دشمن را حیرت زده کرد که تمامی طراحی‌های دفاع بازدارنده گنبد آهنین را پوشالی ساخت. این اقدام نظامی به مثابه یک سیلی به حامیان رژیم غاصب اسرائیل است تا از خواب بیدار شده و در جهت برقراری آتش‌بس به اسرائیل فشار بیاورند

مریم حسین زاده هنزایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا