بین الملل

تظاهرات ضد اسرائیلی به کدامیک از دانشگاههای آمریکا سرایت کرده است؟

جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا شدت گرفته و به چند کشور دیگر سرایت کرده و تاکنون صدها دانشجو توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

به گزارش توانانیوز ، دانشجویان در این کشورها همواره از گروههای پیشتاز حامی فلسطین بوده‌اند اما حملات وحشیانه و گسترده نظامیان صهیونیست علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در بیش از ۲۰۰ روز گذشته و شهادت و مجروح شدن هزاران فلسطینی بی گناه، سبب شدت گرفتن موج اعتراضات در میان گروههای مختلف دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شده است.

اکنون موجی سریع از اعتراضات که یادآور جنبش ضد جنگ ویتنام است، دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده را در پاسخ به جنگ اسرائیل علیه غزه فرا گرفته است که منجر به دستگیری صدها نفر و آنلاین شدن تعداد زیادی از کلاس‌ها شده است، موجی که به دانشگاههای اروپا نیز رسیده و آن را تجربه کرده‌اند.

در گزارش حاضر بخشی از اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا علیه اسرائیل و درحمایت از فلسطین که رسانه‌ای شده، به تصویر کشیده شده است:

تظاهرات ضد اسرائیلی به کدامیک از دانشگاههای آمریکا سرایت کرده است؟

دانشگاه کلمبیا

حمله پلیس به دانشجویان و بازدداشت آنها در دانشگاه کلمبیا آمریکا اعتراضات ضد اسرائیلی را در آمریکا دوباره شعله ور ساخت.

دانشگاه کلمبیا یک دانشگاه خصوصی در شهر نیویورک است و درگیری میان دانشجویان و پلیس پس از آن صورت گرفت که برخی مقام‌های این دانشگاه از پلیس خواستند، کمپ اعتراضی دانشجویان علیه اسرائیل را جمع کند.

قبل از این درگیری‌ها، دانشجویان این دانشگاه از مسئولان دانشگاه خواستند تا روابط خود را با شرکت‌ها و موسسات اسرائیلی قطع کنند.

این گروه از دانشجویان اوایل روز چهارشنبه گذشته اقدام به برپایی چادرهایی در یکی از محوطه‌های چمن‌های دانشگاه نمودند.

با ادامه تنش در کلمبیا و ترس برخی از دانشجویان از پا گذاشتن در محوطه دانشگاه و دستگیری توسط پلیس، مسئولان این دانشگاه اعلام کردند که دانشگاه تا پایان ترم به یادگیری ترکیبی روی خواهد آورد، به این معنی که برخی از کلاس‌ها آنلاین خواهند شد.

اگرچه، کلمبیا جدیدترین دانشگاهی است که شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی در آمریکاست اما این دانشگاه، پیشتر نیز سوابق اعتراض داشته است؛ به ویژه در سال ۱۹۶۸ زمانی که صدها دانشجو خشمگین از نژادپرستی و جنگ ویتنام، پنج ساختمان دانشگاه را اشغال کردند/مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا