سیاسیاقتصادی

اخلال در فروش نفت ایران

مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا از روز دوشنبه در قالب یک سفر 4 روزه به سنگاپور و مالزی سفر کرده اند تا به گفته خودشان درباره راه های مقابله با تامین مالی و درآمدزایی نفتی ایران و گروه های نزدیک به تهران از طریق مالزی با مقامات کوالالامپور گفتگو کنند.

به گزارش توانا نیوز،افزود وزارت خزانه داری ایالات متحده تمرکز خود را بر تامین مالی گروه های شبه نظامی که از طریق جنوب شرق آسیا هدایت می شوند، از جمله از طریق تلاش های جمع آوری کمک های مالی و “فروش غیرقانونی” نفت ایران افزایش می دهد. به نقل از رویترز، “برایان نلسون” معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی و “نیل مک براید” مشاور کل خزانه داری، از تاریخ 6 تا 9 می در قالب یک سفر 4 روزه به سنگاپور و مالزی رفته اند.

بنابرگزارش رویترز: مقامات آمریکایی می گویند ظرفیت ایران برای فروش نفت خود متکی به تامین کنندگان مالزیایی است.

یک مقام ارشد خزانه داری آمریکا در  یک جلسه توجیهی با خبرنگاران در واشنگتن درباره دلایل و انگیزه های سفر 2 مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا به سنگاپور و مالزی توضیحاتی ارایه کرد و گفت که ایالات متحده ظرفیت ایران برای انتقال نفت خود را متکی به ارائه دهندگان خدمات مستقر در مالزی می داند و نفت ایران از نزدیکی سنگاپور به سراسر منطقه انتقال می یابد

ظرفیت ایران برای انتقال نفت خود به ارائه دهندگان خدمات در مالزی متکی است. بنابراین ما می خواهیم با مالزیایی ها در این مورد گفتگوی مستقیم داشته باشیم.”

با وجود تشدید تحریم های نفتی یکجانبه ایران از سوی آمریکا، طی 2 سال گذشته ظرفیت تولید و فروش نفت ایران افزایش قابل ملاحظه ای یافته و  میزان فروش نفت ایران به سطح  پیش از خروج آمریکا از برجام رسیده است. این مساله مایه نگرانی آمریکا شده است.

در دسامبر 2023، وزارت خزانه داری آمریکا 4 شرکت مستقر در مالزی را تحریم کرد و آنها را متهم به حمایت از تولید پهپادهای ایران کرد.

این مقام همچنین با بیان اینکه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی علیه روسیه شاهد پیشرفت است، افزود که سقف قیمت نفت روسیه ظرفیت مسکو را برای سود بردن از فروش انرژی کاهش می‌دهد و در عین حال ثبات بازارهای جهانی انرژی را حفظ می‌کند.

سنگاپور قطب بزرگ حمل و نقل است. بیمه و سایر ارائه دهندگان خدمات دریایی فعال در سنگاپور نسبت به فرار از سقف قیمت نفت روسیه هشدار داده اند  و تاکید کرده اند که خرید نفت روسیه با سقف قیمتی 60 دلار یا کمتر از آن، مشکل است. /عصرایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا