عمومی

شلیک مستقیم به غیرنظامیان حتی با داشتن پرچم سفید

جنگ غزه درحالی امروز (پنج‌شنبه) وارد صد و یازدهمین روز خود شده است که همچنان حملات هوایی بمب افکن‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این باریکه و به ویژه خان یونس ادامه دارد و در مقابل رزمندگان مقاومت نیز تلفات و خسارات سنگینی را به نیروهای پیاده نظام دشمن وارد کرده‌اند.

به گزارش توانا نیوز، ویدئوی تکان دهنده از مردی که پرچم سفید در دست دارد و به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در غزه کشته می‌شود، اتهامات «جنایت جنگی» از سوی صهیونیست‌ها را پررنگ‌تر کرده است.

سازمان‌های خیریه برجسته از جمله عفو بین‌الملل و شورای پناهندگان این حادثه را محکوم کردند.

روز سه‌شنبه، فیلم‌هایی که توسط محمد ابو صفیه، فیلمبردار ITV News فیلم‌برداری شده است، گروهی از مردان را در غزه نشان می‌دهد که پرچمی سفید در دست دارند و می‌خواهند خانواده‌شان را پس از اجبار به تخلیه خانه‌هایشان نجات دهند. دقایقی بعد یکی از این افراد از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد.

یان اگلند، رئیس شورای پناهندگان گفت: این شواهدی از جنایت جنگی است. این یک ویدیوی کاملا تکان دهنده است.

ساشا دشموک، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل بریتانیا، موافقت کرد که «فیلم » یک «شاهد جنایت جنگی» است که توسط ارتش اسرائیل انجام شده است. وی گفت: «تیراندازی‌هایی از این دست در حال حاضر با نظمی بیمارگونه در غزه رخ می‌دهد و به همین دلیل است که بسیاری از فلسطینی‌ها می‌گویند که غزه اکنون به منطقه «آتش آزاد» تبدیل شده است که در آن هر لحظه غیرنظامیان می‌توانند کشته شوند

فاجعه زیست‌محیطی در غزه

سازمان محیط زیست غزه اعلام کرد: «۶۶ درصد از ساکنان به سبب کمبود آب شرب و تعطیلی ایستگاه‌های آب شیرین کن، از شیوع بیماری‌های منتقله از طریق آب مانند وبا، اسهال مزمن و بیماری های روده‌ای رنج می‌برند.»

این سازمان در بیانیه ای افزود:«تجاوز رژیم اشغالگر موجب ریشه کن شدن ۵۰ هزار اصله درخت و تخریب هزاران جریب زمین کشاورزی، نهالستان و باغ‌های خانگی شده که منجر به افزایش بیابان زایی، از بین رفتن تنوع زیستی، بدترشدن کیفیت خاک و افزایش انتشار دی اکسید کربن شده است.»

این سازمان با راه اندازی پویش زیست محیطی دیجیتال که حاوی اطلاعات و داده‌هایی از پیامدهای منفی جدی تجاوز اسرائیل بر محیط زیست فلسطین است، درنظر دارد جنایات اشغالگران علیه محیط زیست را نشان دهد، زیرا این تجاوز نه تها یک فاجعه انسانی ، بلکه یک فاجعه زیست محیطی هم هست.

کشته و مجروح شدن ۱۵۰ تن

منابع رسانه‌ای فلسطین بعد از ظهر امروز (پنج‌شنبه) از شهادت و مجروح شدن بیش از ۱۵۰ فلسطینی در تازه‌ترین جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند.

منابع اعلام کردند که در نتیجه حمله هوایی رژیم اشغالگر به شهروندان فلسطینی که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه در میدان «الکویت» در شهر غزه بودند ۲۰ تن شهید و ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا