اجتماعیعمومی

افتتاحیه هم‌صدا با دادرس

نخستین اردوی دوستی (آماده) سازمان جوانان هلال احمر با هدف انتقال مهارت کار با دانش آموز، فردیت آگاه، تقویت و توسعه تشکیلاتی مدرسان، مربیان و داوران، و ارتقاء دانش و به روز رسانی اطلاعات، امروز در اردوگاه مهر انزلی به میزبانی استان زنجان، آغاز شد.

به گزارش  توانانیوز، روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، در این اردو که با حضور معاون پیش دبستانی و دانش آموزی و معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان جوانان و ۴۰۰ نفر از مربیان دادرس، افتتاح شد، طی ۸ روز مربیان دختر و پسر در کارگاه‌ها، آموزش های طرح دادرس را بازآموزی می کنند.

وحید ایمانی در مراسم افتتاح این اردو ضمن تقدیر از تلاش های مربیان و داوران دادرس جهت آمادگی دانش آموزان برای مقابله با حوادث، گفت:‌ تلاش ما در ارتقای سطح آموزش هاست و برای نخستین بار در این دوره با گنجاندن آموزش های جدید و خلاقانه مثل مهارت کار با دانش آموز و فردیت آگاه امیدواریم بیش از پیش در ارتقای اثرگزاری مدرسان، مربیان و داوران بر جامعه مخاطبان خاص (دانش‌آموزان) گامی بلند برداریم.
وی در ادامه با بیان تاکید ريیس سازمان جوانان مبنی برشبکه سازی کادرهای تخصصی کار با دانش‌آموزان افزود: مدرسان، مربیان و داوران  سرمایه‌های بی بدیل و ارزشمند هلال احمر هستند. نوآوری در رویکرد انتقال مهارت‌ها به دادرسان ایران در یک پروسه برنامه‌ریزی شده  منجر به ایجاد و گسترش جامعه آماده می شود.

وی موضوع آموزشی این اردوها را مهارت های تخصصی کار با دانش‌آموز، ارتباط موثر، ایجاد؛ توسعه و تقویت شبکه دانش‌آموزان ماهر کشور، یکسان سازی منابع‌ آموزشی دانست.
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از معاونت آموزش، پژوهش و فن‌آوری جمعیت هلال احمر یادآور شد: در این دوره ضمن رتبه‌بندی شرکت‌کنندگان گواهی حضور در دوره صادر خواهد شد

ویژگی‌ها و نکات مورد توجه اولین دوره توانمند سازی مربیان دادرس کشور
در این دوره افراد معرفی شده از استان¬ها بمنظور توجه به فعالیت های موثر در پیشرفت طرح ملی دادرس در گذشته، از بین معرفی شدگان انتخاب شده اند.
در این دوره برای اولین بار مهارت کار با دانش آموز در 3 سر فصل توسط یکی از اساتید با تجربه آموزش و پرورش به صورت کارگاهی و مهارتی آموزش داده می شود.

برای اولین بار کارگاه مهارت های ارتباطی و فن بیان برای مربیان دادرس به‌منظور افزایش توانایی انتقال مفاهیم مهم دادرس انجام خواهد شد.
مدرسان منتخب کشور در این دوره از افراد خبره، باتجربه و آشنا به فنون کمک های اولیه و امداد که برخی از آنها مولف کتاب طرح دادرس می باشند، انتخاب شده که دروس هشتگانه دادرس را بصورت نظری، مهارتی و با تمرین، ارائه و از فراگیران آزمون خواهند گرفت.
در این دوره مربی تخصصی آتش نشانی که با طرح دادرس همکاری داشته پس از آموزش های مهارتی از مربیان آزمون خواهد گرفت.
فنون و مهارت های داوری در المپیاد آماده از موضوعات مهمی است که در طول دوره برای فراگیران بمنظور همکاری در زمان برگزاری المپیاد ارائه خواهد شد.

در این دوره ضمن سنجش توانایی افراد در ارائه صحیح مطالب حوزه کمک های اولیه و امداد آخرین درس آموخته ها و استانداردهای آموزشی جدید بمنظور یکسان سازی و وحدت رویه تمرین می شود.
در این دوره فراگیران، رعایت اصل ایمنی در همه اقدامات را بیش از پیش آشنا خواهند شد.
به ابهامات فراگیران پاسخ داده خواهد شد و مواردی که می تواند برای فرد دادرس یا مصدوم ایجاد خطر نماید به بحث گذاشته خواهد شد .
انتقال تجربیات آموزش توسط مدرسان پیشکسوت در طول برنامه از موضوعات مهم این دوره می باشد.
برای اولین بار در برنامه کشوری دادرس کلیه آزمون¬های دوره توانمندسازی بصورت الکترونیکی بر بستر اینترنت با همکاری بخش فناوری اطلاعات سازمان انجام خواهد گرفت.آشنایی عملی برای نصب چادرهای جدید اسکان جمعیت، از برنامه های این دوره می باشد.


اتاق های شبیه ساز زلزله برای تمرین پناهگیری و خروج ایمن و کلاس حریق، بمنظور مقابله واقعی و اطفای حریق در این دوره طراحی و فراگیران از نزدیک در آن تمرین خواهند کرد.
برای اولین بار سامانه شبکه دادرس کشور با تکمیل بانک اطلاعات مربیان دادرس، انتشار خبرها و مطالب علمی دادرس کار خود را در این دوره آغاز می نماید تا در آینده کلیه فعالیت های این حوزه را در اختیار ذینفعان قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا