اجتماعی

در کلاس های آموزشی اردوهای دوستی مربیان و داوران چه گذشت؟

شهریار مزید آبادی مدرس با سابقه امداد و نجات هلال احمر در خصوص ضرورت اجرای طرح دادرس در مدارس، گفت:‌ از آنجا که کشور ما روی گسل زلزله قرار دارد، هلال احمر به عنوان نهادی امدادی سعی دارد، سطح آمادگی مردم و آموزش های همگانی را در جامعه گسترش دهد.

به گزارش توانانیوز، یکی از راهکارهای موفق هلال احمر در این خصوص اجرای طرح دادرس است که با هشت عنوان آموزشی، ۱۲ سال پیش، برای ایجاد انگیزه و ارایه آموزش های مهارتی و تمرینی به دانش آموزان، در مدارس تشکیل شد.

با اجرای طرح دادرس و مسابقات آماده، صدهاهزار دانش آموز آماده در کشور داریم

وی با اشاره به برگزاری نخستین اردوهای دوستی سازمان جوانان هلال احمر(همصدا با دادرس) که با هدف یکسان سازی و آموزش های مبتنی بر مشاهده ویژه مربیان دادرس و داوران مسابقات آماده، با حضور هشت مدرس برتر امداد و نجات، با رویکردی نو در اردوگاه مهر انزلی در حال برگزاری است.

وی گفت: طی این دوره به جزییاتی از آموزش های طرح دادرس پرداخته شد تا کلیه موارد آموزشی یکسان سازی شود و اطلاعات افراد به روزرسانی شود. ضمنا سرفصل های آموزشی جدیدی نیز آموزش داده شد. فن بیان، اصول رفتار با دانش آموز، تجربه آموزش و فردیت آگاه سرفصل هایی بودند که جهت توانمندسازی مربیان دادرس و داوران مسابقات آماده ارایه گردید. مهارتـهای داوری و داوری مسابقات آماده نیز جهت ارتقا دانش و آگاهی و تقویت توان امدادی آموزش داده شد.

مزیدآبادی همچنین افزود: مربیانی که در این دوره حضور دارند نمونه ای از مربیان دادرس در استان ها هستند که با سنجش آنها در کارگاه های مختلف میزان آمادگی آنها ارتقا خواهد یافت.

مسوول هماهنگی آموزش ها در این اردو، با اشاره به اینکه ایران ما تاریخی پر از حوادث دارد، و از آنجایی که یکی از بخش های مهم زندگی ما مقابله با حوادث است، هر چقدر آماده تر باشیم با عوارض کمتری روبرو خواهیم بود. افزود: داشتن آمادگی های روحی، روانی و مهارت های امدادی، ضروری و مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا