بین الملل

این خطر وجود دارد که اروپای ما بمیرد

مکرون:

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه خواستار مکانیزم‌های دفاعی قوی‌تر و یکپارچه‌تر اروپایی شد. او در سخنرانی خود در دانشگاه سوربن پاریس گفت این قاره نباید تابع ایالات متحده شود.

به گزارش  توانانیوز، ، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه خواستار مکانیزم‌های دفاعی قوی‌تر و یکپارچه‌تر اروپایی شد. او در سخنرانی خود در دانشگاه سوربن پاریس گفت این قاره نباید تابع ایالات متحده شود.

مکرون گفت: «این خطر وجود دارد که اروپای ما بمیرد. ما برای رویارویی با خطرات مجهز نیستیم.»

به گزارش رویترز ، در حالی که تنها سه سال از دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری او باقی مانده است، مکرون 46 ساله می‌خواهد به منتقدان خود نشان دهد که انرژی و تفکر تازه‌ای را که به او کمک کرد تا در سال 2017 به ریاست جمهوری برسد حفظ کرده است و تبدیل به یک رهبر ناتوان نشده است.

در این سخنرانی که نزدیک به دو ساعت به طول انجامید، او هشدار داد که فشارهای نظامی، اقتصادی و غیره می‌تواند 27 کشور اتحادیه اروپا را تضعیف کند.

او گفت که نباید اجازه داده شود روسیه در اوکراین پیروز شود و خواستار تقویت ظرفیت امنیت سایبری اروپا، روابط دفاعی نزدیک‌تر با انگلیس پس از برگزیت و ایجاد یک آکادمی اروپایی برای آموزش پرسنل نظامی عالی رتبه شد.

او گفت که اروپایی‌ها باید به خرید تجهیزات نظامی اروپایی اولویت دهند.

مکرون گفت: «ما باید بیشتر تولید کنیم، باید سریعتر تولید کنیم و باید به عنوان اروپایی‌ها تولید کنیم.»»/اکو ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا