عمومی

افشای سندی جدید درباره باغ ازگل

بررسی گزارش تحقیق و تفحص از املاک شهرداری تهران که در دوره مدیریت پنجم شهری انجام شده نشان می‌دهد که تقاضای واگذاری باغ ازگل به حوزه علمیه امام خمینی به دوره محمود احمدی نژاد در شهرداری تهران باز می‌گردد و شهردار وقت با این واگذاری موافقت کرده است.

به گزارش توانا نیوز، تیرماه ۱۴۰۰ صحن علنی شورای شهر تهران؛ آخرین جلسات شورای شهر پنجم درحال برگزاری است و سرانجام بعد از مدت‌ها اعضای شورا قصد دارند نتایج گزارش تحقیق و تفحص املاک شهرداری تهران را درصحن مطرح کنند.

گزارش‌ها و اسناد روی میز چرخ داری به صحن آورده می‌شود. حجم گزارش‌ها به اندازه‌ای است که محمودمیرلوحی؛ رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای پنجم تنها به کلیاتی از تخلفات می‌پردازد. اما پانزدهمین گزارش تهیه شده درخصوص «باغ ازگل» و نحوه واگذاری به حوزه علمیه ازگل است.

گزارشی که آن روز‌ها درمیان انبوه پرونده‌ها دیده نشد، اما امروز موضوع گپ‌های دید و بازدید‌های نوروزی است.

پس از انتشار پرونده‌ای مربوط به کاظم صدیقی، معصومه ابتکار عضو پیشین شورای شهر تهران در شبکه اجتماعی ایکس/توئیتر نوشت: «یادتان هست؟ سال ۹۱در شورای شهر تهران موضوع یکی از تذکرات سه شنبه من در صحن علنی افشای بی اعتنایی و همدستی هم طیفان این اقا در موضوع قطع درختان و تخریب باغات ازگل بود.».

اما بررسی گزارش پانزدهم تحقیق و تفحص از املاک شهرداری نشان می‌دهد که واگذاری این باغ به دوران مسئولیت محمود احمدی نژاد در شهرداری تهران می‌رسد.

در این گزارش روند واگذاری باغ گیو به حوزه علمیه امام خمینی بررسی شده در میان پیوست‌های زمان مالکیت قطعی شهرداری بر این زمین‌ها سال ۱۳۷۴ است. درنامه شهرداری تهران و دادگاه انقلاب در این سال آمده که قطعات ۱ الی ۱۱ و ۲۵۰ الی ۲۷۹ و ۲۱۴ الی ۲۱۶ و قطعه ۲۲۸ از اراضی باغ گیو به صورت رایگان در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد و در مقابل شهرداری جهت سایر قطعات بلا معارض تراکم ۱۸۰ درصد بدهد که در ادامه شهرداری نامه‌ای به کمیسیون ماده ۵ ارسال می‌کند /اکو ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا